Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen.  Als uw vraag erbij zit, klikt u op de vraag en krijgt u direct  het antwoord.

Zit uw vraag er niet tussen en kunt u het antwoord niet op onze site vinden, laat dan uw gegevens achter onder 'Bel me terug' (aan de rechterkant van deze pagina). U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Hoe kan ik een indicatie aanvragen?
Op dit moment worden de indicaties gesteld door het CIZ. U kunt met hen contact nemen via tel. (088) 789 15 00 of kijk op www.ciz.nl.

Hoe regel ik een kortdurende opname?
Op bijna alle locaties van Beweging 3.0 is het mogelijk een kortdurende opname te regelen, hiervoor kunt u contact opnemen met Zorgbemiddeling van Beweging 3.0,  tel. (033) 469 20 20. 

Hoe komt de toewijzing voor een plek in een verzorgings- of verpleeghuis tot stand? Voor informatie over toewijzing kunt u contact opnemen met een zorgbemiddelaar van uw voorkeurslocatie. U kunt deze bereiken via tel. (033) 469 20 20.

Mijn ouders willen bij elkaar blijven wonen, kan dat?
Of uw ouders bij elkaar kunnen blijven wonen hangt af van de zorgvraag en de locatie van uw voorkeur. Voor advies en overleg kunt u contact op nemen met Zorgbemiddeling van Beweging 3.0, tel. (033) 469 20 20.

Hoe lang zijn de wachtlijsten voor de verzorgings- en verpleeghuizen?
Wachtlijsten kunnen sterk variëren per locatie of periode. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de zorgbemiddelaar van Beweging 3.0 via tel. (033) 469 20 20.

Mijn moeder/vader is dementerend, kan hij/zij wonen in een verzorgingshuis?
Dat is afhankelijke van de zorgvraag en de indicatie die gesteld is door het CIZ. Wilt u hierover verder geïnformeerd worden, belt u dan met Zorgbemiddeling van Beweging 3.0, tel. ( 033) 469 20 20.

Welke verzorgings/verpleeghuizen zijn er bij Beweging 3.0?
Ga op de website naar Zorg en ondersteuning > Wonen met zorg en u kunt direct zien welke verzorgings- en verpleeghuizen onder Beweging 3.0 vallen. 

Kan ik een rondleiding krijgen in een verzorgings- of verpleeghuis?
Voor een rondleiding in een verzorgingshuis of verpleeghuis kunt u bellen met de desbetreffende receptie en kenbaar maken dat u een afspraak wilt maken voor een rondleiding. U wordt dan doorverbonden met de juiste persoon. U kunt ook een e-mail sturen met uw gegevens, dan wordt u teruggebeld.

De factuur van het CAK klopt niet. Met wie kan ik contact opnemen?
Hebt u vragen over de factuur van het CAK, dan kunt u contact opnemen met het CAK. Met vragen over een factuur van  thuiszorg: bel 0800 – 2915
Met vragen over een factuur van zorg met verblijf: bel 0800 – 0087

Geeft Beweging 3.0 ook cursussen en trainingen?
WELZIN, een activiteit van Beweging 3.0, geeft verschillende cursussen en trainingen. Voor volwassenen en ouders van jonge kinderen en voor kinderen en jongeren.

Hoe en waar kan ik huishoudelijke hulp aanvragen?
Hebt u huishoudelijke hulp nodig, dan kunt u dit aanvragen via het zorgloket in uw woonplaats. De huishoudelijke hulp wordt bekostigd vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
Voor meer informatie kijkt u op www.regelhulp.nl