Digitale zorg – meer eigen regie door de inzet van de BBrain 

Digitale zorg is onderdeel van de zorg van morgen. Zo ook bij Beweging 3.0. Cliënten kunnen kiezen uit een breed assortiment van slimme toepassingen van zorg-op-afstand: het virtuele thuiszorgpakket van Mobile Care. De hulpmiddelen in dit pakket hebben al tot mooie resultaten geleid.

Meer rust en overzicht dankzij de BBrain

Voor een cliënt en zijn mantelzorger heeft de inzet van de BBrain gezorgd voor meer rust, betere communicatie en een duidelijker overzicht. Ook de zorgmedewerkers zijn positief. De BBrain is een digitale kalenderklok met spraakfunctie en beeldbelmogelijkheden, die op afstand beheerd kan worden en ondersteuning biedt bij het structureren van de dag.

‘’Via de verpleegkundige kwamen we in aanraking met de BBrain. Het bleek een schot in de roos te zijn.’’ De mantelzorger vertelt dat het eenvoudig is om berichten te sturen:

‘’De berichtenfunctie en de agenda zijn voor mij het meest nuttig. Het is zo fijn om snel berichtjes te kunnen sturen en zijn agenda te beheren. Voorheen belden we vaak, maar dit ging steeds moeilijker vanwege zijn gehoor dat achteruitgaat.”

Een moment om te koesteren

Een van de mooiste momenten was toen de mantelzorger op vakantie was: ‘’Via de BBrain konden we foto’s sturen en laten zien hoe het met ons ging. ‘Het voelde alsof ik er toch een beetje bij was’ zei de cliënt toen we terugkwamen. Het apparaat heeft mijn zorgtaak makkelijker gemaakt en ik zou het zeker aanbevelen aan andere mantelzorgers.  Het is ook erg prettig dat het hele netwerk betrokken kan worden.”

Ondersteuning in het dagelijkse leven

De cliënt geeft zelf aan dat de BBrain hem echt helpt: “Het helpt om structuur te houden. De klok, het overzicht van de dag via de agenda en de snelle communicatie via beeldbellen en berichten ondersteunen mij in mijn dagelijkse leven. “Ik heb geen moeite met de bediening, het is erg gebruiksvriendelijk.”

Ook zorgmedewerkers zien de voordelen

“Het is heel fijn om (herhaalde) afspraken terug te laten komen in de BBrain. De cliënt is zo gelijk op de hoogte en heeft overzicht. Voorheen moest ik vaak bellen over wijzigingen in afspraken. Wanneer dit telefonisch werd besproken schreef meneer dit zelf op. Helaas ging schrijven steeds lastiger en ook zijn ogen gingen achteruit waardoor dit niet goed werkte. Dat probleem is nu opgelost sinds de BBrain er is. Ook de functie om te kunnen beeldbellen is heel erg fijn. Zo kan ik op afstand met de cliënt praten en meekijken, wat scheelt in (reis)tijd!”

Meer weten?

Kortom de BBrain heeft hen allen geholpen met het verbeteren van de communicatie, het bieden van structuur en het vergroten van de eigen regie van de cliënt. Wilt u ook gebruik maken van de voordelen van de BBrain of een van de andere zorg technologische toepassingen? Neem contact op met een van onze wijkteams.