Welkom bij Beweging 3.0
Op weg naar uw nieuwe thuis
U (of uw naaste) verhuist binnenkort naar een kamer, studio of appartement bij Beweging 3.0. Daar komt best veel bij kijken. Op deze pagina geven we u een zo duidelijk mogelijk overzicht van alles wat er geregeld moet worden.
We helpen u graag om stap voor stap alles goed te regelen. Op deze pagina hebben we alles zo duidelijk mogelijk voor u op een rijtje gezet in 3 onderdelen:
- Voor de verhuizing
- De verhuizing
- Na de verhuizing
U vindt ook veel informatie in de folder ‘Wonen bij Beweging 3.0‘.
Voor uw verhuizing
1. Rechten en plichten
- Algemene voorwaarden
- In de algemene voorwaarden staat wat de rechten en plichten zijn van u en van ons. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op de (mondelinge) overeenkomst als u bij Beweging 3.0 komt wonen. Lees ze rustig door. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw clientadviseur.
- Onze algemene voorwaarden gelden niet voor mensen die met een IBS of RM tijdelijk bij ons verblijven.
- Bijzondere module met zorg en verblijf
- Iedereen heeft eigen rechten en verantwoordelijkheden binnen onze woonzorglocaties. Deze informatie vindt u terug in de folder bijzondere module met zorg en verblijf. Deze folder is van onze branche-organisatie Actiz. Heeft u hier vragen over? Uw clientadviseur neemt graag de tijd om dit met u door te nemen.
- Bijzondere module wet zorg en dwang, ook deze folder is van Actiz. Deze voorwaarden zijn van toepassing voor mensen die vallen in de groep Psycho Geriatrie, zoals dementie. Bekijk het filmpje voor meer informatie over de WzD
2. Huisarts, Tandzorg en Paramedische zorg
Als u verhuist, kunt u zorg blijven ontvangen van een huisarts of van een specialist ouderengeneeskunde. De specialist bepaalt dit op basis van uw ondersteuningsvraag.
De zorg die u ontvangt, kan verschillen. Hieronder leggen we uit wat er mogelijk is:
- Zorg zonder behandeling: U blijft onder de zorg van een huisarts. Kies een huisarts die u kan bezoeken bij uw woonzorglocatie. Laat uw huidige huisarts zonodig weten wie uw nieuwe huisarts wordt.
- Zorg met behandeling: In dit geval krijgt u medische zorg van onze specialist ouderengeneeskunde. Geef uw huisarts door dat u verhuist en vraag of hij/zij uw medisch dossier met ons wil delen.
Tandzorg
Een gezond gebit is belangrijk. U kunt na de verhuizing bij uw eigen tandarts blijven, maar u kunt ook gebruik maken van onze tandzorg op locatie via Omnios. Als u kiest voor Omnios, komt een tandartsassistente binnen zes weken langs. Zij maakt kennis met u en bekijkt hoe het met uw gebit gaat. Als er behandelingen nodig zijn, plant de assistente deze samen met u in.
Meer informatie vindt u in de folder van Omnios.
3. Medicijnen
Als u zorg met behandeling ontvangt, dan wordt uw medicatie voortaan verzorgd door apotheek Jansen in Amersfoort. Wij melden u hier aan, hier hoeft u zelf niets voor te doen. Wel vragen we u om u af te melden bij uw huidige apotheek. Dit voorkomt dubbele kosten of onnodige leveringen. Geeft u aan ons door wie uw apotheek nu is? Dan maken wij de omzetting van de apotheek in orde.
Gaat u wonen bij ’t Hamersveld in Leusden? En bent u nu klant bij apotheek Tolgaarde. Dan kunt u daar gewoon blijven.
4. Verzekeringen opzeggen
Wonen in een kamer, studio of appartement op een locatie van Beweging 3.0 betekent dat u automatisch bent verzekerd via onze collectieve inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering. Hier hoeft u niets voor te doen en dit kost u niets extra. Wat u wel kunt doen:
- Zeg uw eigen WA-verzekering op.
- Heeft u geen eigen woning meer? Vergeet dan niet om ook uw opstal- en inboedelverzekering stop te zetten.
In de folder leest u alles over onze collectieve verzekering.
5. Verhuizing melden bij de gemeente
Geef uw verhuizing door bij de gemeente van uw nieuwe woonplaats. Dit kan eenvoudig online met de DigiD van u (of uw naaste). U ontvangt van uw clientadviseur een brief die u kunt uploaden bij het inschrijven. Het uitschrijven bij uw huidige gemeente gaat daarna automatisch. Lukt het niet? Neem dan contact op met de nieuwe gemeente.
Als u geen DigiD heeft, kunt u ook persoonlijk langsgaan bij het gemeentehuis van uw nieuwe woonplaats. Denk er dan aan om de brief van de clientadviseur en uw ID-bewijs mee te nemen.
6. Lid van Leef3.nu
Bij uw verhuizing wordt u gratis lid van Leef3.nu. Was u al betalend lid? Dan zetten we dit automatisch om. U ontvangt geen nieuwe pas, maar u kunt gewoon gebruik blijven maken van alle diensten. Heeft u vragen over wat Leef3.nu voor u kan betekenen? Neem een kijkje op de website Leef3.nu, of bel met het klantcontactcentrum op 033-469 23 23.
7. Contactpersoon en vertegenwoordiger
We willen graag weten wie we kunnen benaderen als contactpersoon of vertegenwoordiger (bijvoorbeeld een mentor of bewindvoerder). Vul hiervoor dit formulier in en e-mail het naar uw cliëntadviseur.
De eerste contactpersoon is het vaste aanspreekpunt voor de familie. Medische informatie mogen we alleen met deze persoon delen. De tweede contactpersoon benaderen we alleen bij noodgevallen, als de eerste contactpersoon niet bereikbaar is.
We vinden het belangrijk dat u uw wensen goed kunt kenbaar kunt maken. Wanneer u hier onvoldoende toe in staat bent of hier ondersteuning bij wilt, kunnen we mogelijkheden van mentorschap bespreken. bespreken.
Als u vragen heeft, kunt u ook contact opnemen met de cliëntadviseur.
8. Andere belangrijke zaken
Naast bovenstaande informatie zijn er nog enkele documenten en onderwerpen om rekening mee te houden en kennis van te nemen:
- Privacyverklaring: Bekijk hoe we met uw gegevens omgaan.
- Extra diensten: Bekijk onze prijslijst voor aanvullende diensten.
- Eigen bijdrage: Bij verhuizing naar een woonzorglocatie is er een eigen bijdrage van toepassing. Dit is landelijk bepaald. Op de website van het CAK kunt u berekenen wat uw eigen bijdrage is.
- Bezwaar register “Leren van Data”: Met subsidie van het Ministerie van VWS brengt onderzoeksinstituut Nivel gegevens bijeen in het landelijke Register Leren van Data in Verpleeghuizen. Het verpleeghuis waar u woont, neemt deel aan dit Register. In deze folder leest u wat dat voor u betekent. Wilt u bezwaar maken tegen gebruik van uw gegevens? U leest in de folder hoe u dit eenvoudig kunt doen.
- De cliëntenraad is er om de belangen van bewoners en cliënten zo goed mogelijk te vertegenwoordigen. Zij geven gevraagd en ongevraagd advies aan de organisatie. De cliëntenraad wil af en toe een raadpleging doen onder al haar cliënten (achterban). Als de cliëntenraad u mag benaderen, geef dan toestemming door dit formulier in te vullen. U kunt het ingevulde formulier inleveren bij het secretariaat van de locatie.
- Heeft u op enig moment een compliment, suggestie of een klacht? Op onze website vindt u hierover alle informatie.
De verhuizing
Een verhuizing brengt veel praktische zaken met zich mee. Hieronder leest u meer over wat u kunt verwachten:
1. Wat verhuist er met u mee?
Uw nieuwe kamer, studio of appartement kunt u naar eigen smaak inrichten. Er zijn al een bed, kledingkast en gordijnen aanwezig. U kunt de ruimte verder vullen met uw persoonlijke meubels en spullen. Houd er wel rekening mee dat er voldoende ruimte overblijft om veilig te bewegen, ook voor zorgmedewerkers. Neemt u elektrische apparaten mee, dan dienen die voorzien te zijn van een CE-keurmerk. We adviseren u om voorzichtig te zijn met waardevolle spullen, u bent zelf aansprakelijk in het geval van verlies of diefstal.
Heeft u een huisdier en wilt u deze meenemen? Dat kan in veel gevallen, maar er zijn wel enkele voorwaarden. U blijft zelf verantwoordelijk voor de zorg van uw huisdier. Kunt u niet meer volledig voor uw huisdier zorgen? Dan vragen we u dit samen met uw naasten te regelen. Overleg vooraf met uw cliëntadviseur of bij de verhuizing met de EVV’er wat de mogelijkheden zijn op uw locatie.
2. Laat anderen weten dat u verhuist
Vergeet niet om uw buren, familie, vrienden en kennissen te informeren. Nodig hen uit om uw nieuwe kamer, studio of appartement te komen bekijken. Dit maakt het voor hen makkelijker om contact met u te houden. We hebben verhuiskaarten waar u gebruik van kunt maken. Vraag ernaar bij uw clientadviseur of uw vaste contactpersoon van de locatie.
3. Televisie en Wifi
Op alle woonzorglocaties is er Wifi aanwezig. In alle huiskamers is er een tv voor algemeen gebruik.
U regelt zelf uw abonnement voor televisie, internet en bellen op de beschikbare aansluiting van Ziggo. Dat regelt u rechtstreeks met de Ziggo Zorgdesk via het Aanmeldformulier. Bij vragen over de installatie of de wens tot beëindiging belt u met de Ziggo Zorgdesk via 0800-7800234 of neem per e-mail contact op via zorgdesk@ziggo.nl.
4. De was
Handdoeken en beddengoed verzorgen wij. Voor uw eigen was bent u zelf verantwoordelijk. U kunt ervoor kiezen om uw eigen was zelf te blijven doen of deze uit te besteden. Beweging 3.0 werkt samen met Newasco. Wilt u de was uitbesteden? Vul dan deze formulieren in en e-mail ze naar klantenservice@de.hoop.newasco.nl. Dan wordt het voor u in orde gemaakt.
5. Schoonmaak van uw kamer, studio of appartement
Wij zorgen dat uw kamer, studio of appartement schoon en fris blijft. Vijf keer per week maken we schoon: we stofzuigen de vloeren, reinigen het sanitair en maken meubels stofvrij. We vragen u wel om sommige taken zelf te doen, zoals het opruimen van de vaat en het schoonhouden van de binnenkant van kasten. Wilt u extra schoonmaakuren? Dat kan, tegen een kleine meerprijs. Bekijk hiervoor onze prijslijst.
Na de verhuizing
Verhuizen naar een woonzorglocatie is een grote stap. We begrijpen dat dit even wennen kan zijn. Ons uitgangspunt is dat u zoveel mogelijk kunt blijven doen zoals u dat gewend bent.
Uw familie, vrienden en kennissen zijn geen bezoekers, zij komen gewoon bij u thuis op visite. Net zoals ze dat altijd hebben gedaan. Heeft u hobby’s, gaat u graag naar een vereniging of bezoekt u de kerk op zondag? Als u vervoer kunt regelen, kunt u dit gewoon blijven doen. We helpen u graag met praktische tips als dat nodig is.
Heeft u hierover vragen of wilt u dit bespreken? Uw vaste contactpersoon va de locatie staat voor u klaar.
1. Meelezen met het dossier via Caren Zorgt
Wilt u op de hoogte blijven van de zorg en het welzijn van uw naaste? U kunt toegang krijgen tot het digitale dossier via Caren Zorgt. Dit platform maakt het eenvoudig om mee te lezen. U ontvangt een brief met een activatiecode waarmee u binnen 6 weken een account kunt aanmaken via www.carenzorgt.nl. Heeft u de brief niet ontvangen? Neem dan contact op met uw vaste contactpersoon van de locatie.
2. Betalen via doorlopende incasso
Voor uw gemak kunt u een doorlopende incasso instellen voor extra kosten, zoals een kop koffie met gebak in het Grand Café. Hiermee worden kosten automatisch van uw rekening afgeschreven.
Wilt u dit regelen? Gebruik hiervoor het machtigingsformulier. U kunt het formulier e-mailen naar uw cliëntadviseur. Heeft u liever geen automatische incasso? Dan kunt u altijd ter plekke met uw pinpas betalen.
3. Rookvrije zorg
Bij Beweging 3.0 zetten we ons in voor de gezondheid van bewoners, cliënten en medewerkers. Iedereen heeft recht op een veilige en gezonde woon-, werk- en leefomgeving. Bewoners, bezoekers en medewerkers roken daarom uitsluitend op de aangewezen rookplekken.
4. De Cliëntenraad
De cliëntenraad behartigt de belangen van de cliënten (bewoners) en ziet toe dat de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening gewaarborgd blijft. De raad denkt niet alleen mee maar heeft ook invloed; dat is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen. Graag wil de cliëntenraad met u in contact komen door u af en toe te benaderen per mail of per post. Als de cliëntenraad u mag benaderen, geef dan toestemming door dit formulier in te vullen. U kunt het ingevulde formulier inleveren bij het secretariaat van de locatie, bij uw clientadviseur of uw EVV’er (Eerst Verantwoordelijke Verpleegkundige).
Heeft u nog vragen?
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met uw clientadviseur.
Wij wensen u een warme en fijne start in uw nieuwe thuis.
