Welkom bij Beweging 3.0
Op weg naar uw nieuwe thuis
U (of uw naaste) verhuist binnenkort naar een studio of appartement bij Beweging 3.0. Daar komt best veel bij kijken. Op deze pagina geven we u een zo duidelijk mogelijk overzicht van alles wat er geregeld moet worden.
Alles op orde voor uw verhuizing
Een verhuizing naar een woonzorglocatie brengt veel veranderingen met zich mee. Dat kan soms best veel voelen. We helpen u graag om stap voor stap alles goed te regelen. Op deze pagina hebben we alles zo duidelijk mogelijk voor u op een rijtje gezet. U vindt ook veel informatie in de folder ‘Wonen bij Beweging 3.0’.
1. Algemene voorwaarden
We vragen u om akkoord te geven op de algemene voorwaarden. Dit is een belangrijke stap om alles goed vast te leggen. Heeft u hier vragen over? Neem gerust contact op met uw contactpersoon.
2. Huisarts en zorg
De zorg die u ontvangt, kan verschillen. Hieronder leggen we uit wat er mogelijk is:
- Zorg zonder behandeling: U blijft onder de zorg van een huisarts. Kies een huisarts die u kan bezoeken in het woonzorgcentrum. Laat uw huidige huisarts weten wie de nieuwe huisarts wordt.
- Zorg met behandeling: In dit geval krijgt u medische zorg van onze specialist ouderengeneeskunde. Geef uw huisarts door dat u verhuist en vraag of hij/zij uw medisch dossier met ons wil delen.
We begrijpen dat deze stap vragen kan oproepen. We denken graag met u mee als u hulp nodig heeft.
3. Medicijnen
Uw medicatie wordt voortaan verzorgd door apotheek Jansen in Amersfoort. Wij melden u hier aan, hier hoeft u zelf niets voor te doen. Wel vragen we u om u af te melden bij uw huidige apotheek. Dit voorkomt dubbele kosten of onnodige leveringen.
4. Verzekeringen opzeggen
Wonen in een studio of appartement op een locatie van Beweging 3.0 betekent dat u automatisch bent verzekerd via onze collectieve inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering. Hier hoeft u niets voor te doen en dit kost u niets extra. Wat u wel kunt doen:
- Zeg uw eigen WA-verzekering op.
- Heeft u geen eigen woning meer? Vergeet dan niet om ook uw opstal- en inboedelverzekering stop te zetten.
In de folder leest u alles over onze collectieve verzekering.
5. Verhuizing melden bij de gemeente
Geef uw verhuizing door bij de gemeente van uw nieuwe woonplaats. Dit kan eenvoudig online met de DigiD van u (of uw naaste). Het uitschrijven bij uw huidige gemeente gaat automatisch. Zo is het snel geregeld.
6. Lid van Leef3.nu
Bij uw verhuizing wordt u gratis lid van Leef3.nu. Was u al betalend lid? Dan zetten we dit automatisch om. U ontvangt geen nieuwe pas, maar u kunt gewoon gebruik blijven maken van alle diensten. Heeft u vragen over wat Leef3.nu voor u kan betekenen? Wij vertellen het u graag. U kunt ook een kijkje nemen op de website.
7. Contactpersoon en vertegenwoordiger
We willen graag weten wie we kunnen benaderen als contactpersoon of vertegenwoordiger (bijvoorbeeld een mentor of bewindvoerder). Vul hiervoor het formulier in dat u heeft ontvangen of neem contact op met uw contactpersoon.
8. Andere belangrijke zaken
Naast bovenstaande zijn er nog enkele documenten en onderwerpen om rekening mee te houden en kennis van te nemen:
- Privacyverklaring: Bekijk hoe we met uw gegevens omgaan.
- Extra diensten: Bekijk onze prijslijst voor aanvullende diensten.
- Eigen bijdrage: Dit staat beschreven in de folder die u heeft ontvangen.
- Bezwaar register “Leren van Data”: Wilt u bezwaar maken tegen gebruik van uw gegevens? Dat kan eenvoudig.
De verhuizing
Een verhuizing brengt veel praktische zaken met zich mee. Hieronder leest u meer over wat u kunt verwachten:
1. Wat verhuist er met u mee?
Uw nieuwe studio of appartement kunt u naar eigen smaak inrichten. Er zijn al een bed, kledingkast en gordijnen aanwezig. U kunt de ruimte verder vullen met uw persoonlijke meubels en spullen. Houd er wel rekening mee dat er voldoende ruimte overblijft om veilig te bewegen, ook voor zorgmedewerkers.
Heeft u een huisdier en wilt u deze meenemen? Dat kan in veel gevallen, maar er zijn wel enkele voorwaarden. U blijft zelf verantwoordelijk voor de zorg van uw huisdier. Kunt u niet meer volledig voor uw huisdier zorgen? Dan vragen we u dit samen met uw naasten te regelen. Overleg met uw EVV’er wat de mogelijkheden zijn op uw locatie.
2. Laat anderen weten dat u verhuist
Vergeet niet om uw buren, familie, vrienden en kennissen te informeren. Nodig hen uit om uw nieuwe kamer of appartement te komen bekijken. Dit maakt het voor hen makkelijker om contact met u te houden.
3. Televisie
Voor televisie regelt u zelf een aansluiting bij Ziggo. Dit doet u via de website van Ziggo: Televisie – TV & Streaming op één plek | Ziggo.
4. De was
U kunt ervoor kiezen om de was zelf te doen of deze uit te besteden. Beweging 3.0 werkt samen met Newasco. Wilt u de was uitbesteden? Meld u dan aan via deze link: Aanmelden kledingkast – Newasco. Heeft u liever zelf de controle over de was? Dat is natuurlijk ook mogelijk.
5. Schoonmaak van uw studio of appartement
Wij zorgen dat uw studio of appartement schoon en fris blijft. Vijf keer per week maken we schoon: we stofzuigen de vloeren, reinigen het sanitair en maken meubels stofvrij. We vragen u wel om sommige taken zelf te doen, zoals het opruimen van de vaat en het schoonhouden van de binnenkant van kasten. Wilt u extra schoonmaakuren? Dat kan, tegen een kleine meerprijs. Bekijk hiervoor onze prijslijst.
Na de verhuizing
Verhuizen naar een woonzorglocatie is een grote stap. We begrijpen dat dit even wennen kan zijn. Ons uitgangspunt is dat u zoveel mogelijk kunt blijven doen zoals u dat gewend bent.
Uw familie, vrienden en kennissen zijn geen bezoekers, zij komen gewoon bij u thuis op visite. Net zoals ze dat altijd hebben gedaan. Heeft u hobby’s, gaat u graag naar een vereniging of bezoekt u de kerk op zondag? Als u vervoer kunt regelen, kunt u dit gewoon blijven doen. We helpen u graag met praktische tips als dat nodig is.
Heeft u hierover vragen of wilt u dit bespreken? Uw contactpersoon van Beweging 3.0 staat voor u klaar.
1. Meelezen met het dossier via Caren Zorgt
Wilt u op de hoogte blijven van de zorg en het welzijn van uw naaste? U kunt toegang krijgen tot het digitale dossier via Caren Zorgt. Dit platform maakt het eenvoudig om mee te lezen. U ontvangt een brief met een activatiecode waarmee u binnen 6 weken een account kunt aanmaken via www.carenzorgt.nl. Heeft u de brief niet ontvangen? Neem dan contact op met uw eerste contactpersoon.
2. Ieders eigen rechten en plichten
Iedereen heeft eigen rechten en verantwoordelijkheden binnen onze woonzorglocaties. Deze informatie vindt u terug in de folder bijzondere module met zorg en verblijf. Heeft u hier vragen over? We nemen graag de tijd om dit met u door te nemen.
3. Betalen via doorlopende incasso
Voor uw gemak kunt u een doorlopende incasso instellen voor extra kosten, zoals een kop koffie met gebak in het Grand Café. Hiermee worden kosten automatisch van uw rekening afgeschreven.
Wilt u dit regelen? Gebruik het machtigingsformulier dat u van ons heeft ontvangen. Heeft u liever geen automatische incasso? Dan kunt u altijd ter plekke met uw pinpas betalen.
4. Tandzorg
Een gezond gebit is belangrijk. U kunt na de verhuizing bij uw eigen tandarts blijven, maar u kunt ook gebruik maken van onze tandzorg op locatie via Omnios. Als u kiest voor Omnios, komt een tandartsassistente binnen zes weken langs. Zij maakt kennis met u en bekijkt hoe het met uw gebit gaat. Als er behandelingen nodig zijn, plant de assistente deze samen met u in.
Meer informatie vindt u in de folder van Omnios.
Heeft u nog vragen?
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met uw contactpersoon.
Wij wensen u een warme en fijne start in uw nieuwe thuis.